הסנטור לרה"מ: "ביידן ינרמל יחסים עם ערב הסעודית"

    שלמה ריזל No Comments on הסנטור לרה"מ: "ביידן ינרמל יחסים עם ערב הסעודית"

    היום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הסנטור לינדזי גרהאם השניים שוחחו על נירמול היחסים עם ערב הסעודית. נתניהו אמר לסנטור: "אנו שואפים לנירמול היחסים ולשלום עם ערב הסעודית. אנחנו רואים את זה כצעד גדול לכיוון סיום הסכסוך הערבי-ישראלי"

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום  עם הסנטור לינדזי גרהאם, בלשכת רה"מ בירושלים.

    הסנטור לינדזי גרהאם אמר לנתניהו: "אמרתי לערב הסעודית שאני רוצה לשפר את היחסים בינינו. עלינו לעשות זאת באופן שיניח את דעתם של ידידינו בישראל. אני רוצה לסייע לנשיא ביידן. אמרתי ליורש העצר שהזמן הטוב ביותר לשפר את היחסים הוא עכשיו, שהנשיא ביידן מעוניין מאוד בנירמול היחסים עם ערב הסעודית, ובתמורה לכך, ערב הסעודית תכיר במדינה היהודית היחידה. ככל שאוכל לסייע לקדם את זה כרפובליקני, אעשה זאת".

    "אני מאמין שהמפלגה הרפובליקנית רוצה בהחלט לעבוד עם הנשיא ביידן, כדי לשנות את היחסים בין ארה"ב לסעודיה שתוכל בסופו של דבר להביא להכרה של הממשלה הסעודית במדינת ישראל. לשם כך אני נמצא פה. יידרשו מאמצים רבים, אך כדאי לנסות".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לסנטור: "אנו שואפים לנירמול היחסים ולשלום עם ערב הסעודית. אנחנו רואים את זה כצעד גדול לכיוון סיום הסכסוך הערבי-ישראלי. להסכם הזה יכולים להיות השלכות מונומנטליות והיסטוריות, עבור ישראל, עבור ערב הסעודית, עבור האזור ועבור העולם כולו". "אנחנו מברכים על ההשתתפות האמריקאית, של הנשיא ביידן, ובתמיכת שתי המפלגות בקונגרס".

    תחילה נפגשו השניים בפגישה מצומצמת, יחד עם השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר. בהמשך התקיימה פגישה מורחבת בה השתתפו גם המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל וסגנית ראש המל"ל למדיניות חוץ אביבית בר אילן.



    0 תגובות